28 Mayıs 2007

Dereotlu poğaça

Bu pazar günü için bir ada gezisi planlamıştık ..Daha sonra bu Funda'nın doğumgünü kutlamasına dönüştü :)Tabi ki bu kutlamadan sevgili Funda'nın haberi olmayacaktı..Güya ona sürpriz yapacaktık :)Ama biz bu sürprizi gerçekleştiremeden kulağı delik Fundamız durumu çaktı..Ve sürekli acemi organizatörler neyi organize ediyorsunuz diye dalga geçti bizimle :)

Sabah Kabataş iskelesine gittiğimizde kalabalıktan bir an vapura binemeyeceğiz hissine kapılsak da sağ salim ulaştık adaya.Fayton turları, yürüyüşler derken kutlamayı planladığımız saat geldi çattı. Her ne kadar sürpriz olmasa da Fundacık yine de çok sevindi.Saat 21:45 vapuruyla dönüşe geçtiğimizde herkesin yüzünde yorgun bir gülümseme vardı :)




Ben de bu gezi için dereotlu poğaça yapmıştım.İşte tarifi..



Malzemeler:
  • 1 su bardağı yoğurt

  • 1 su bardağı sıvıyağ

  • 1/2 su bardağı eritilmiş margarin

  • 2 yumurta (birinin sarısını üzeri için ayırdım)

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 demet kıyılmış dereotu

  • 1 bardak tam buğday unu

  • Aldığı kadar un

  • 125 gr beyaz peynir

  • Tuz

Yapılışı:

Bütün malzemeyi karıştırarak yoğurdum. 10-15 dakika dinlenmesi için bıraktım. Yuvarlayarak yağladığım tepsiye dizdim. Üzerine ayırdığım yumurta sarısını sürerek önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.

Afiyet olsun..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

BENDE BU PARTİ İÇİN BİRİ FB BİRİ GS Lİ 2 FORMA YAPTIM Şükür pastalar birbirlerine bişey yapmamışlar:)) Resim koyamadım Ama Banu anlatır bakem size:)
Sevgiyle
Denizanası Oya
www.balpasta.com
www.rbturk.com