17 Mayıs 2007

Sütlaç


Biliyorum uzun zamandır yazamadım çünkü birşey yapamadım :) Yapıp yeme durumu olduğu için kilo problemi doğuyor malesef :) Bugün annem evde yoktu veee mutfak bana kaldı..Önce biraz evi toparladım ve mutfağa daldım. Gazetede bir sütlaç tarifi görmüştüm.Bi deniyeyim dedim :) Tarifi şöyle :


Malzemeler:


  • 1,5 litre süt

  • 60 gram pirinç

  • 25 gr buğday nişastası

  • 120 gr toz şeker

Yapılışı: Pirinci 1 saat suda ıslattım. Süzüp tencereye aldım. Üzerine sütü ilave edip kaynayıncaya kadar karıştırdım. Kaynamaya başladıktan sonra 30 dakika kısık ateşte kaynattım. Şekeri ve suyla ezdiğim nişastayı da ilave ettim.5-10 dakika daha karıştırarak pişirdim. Bu tarifle 10 kase çıktı. Kaselere boşalttıktan sonra üzerini tarçınla süsledim.


Afiyet olsun..

3 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Çok severim sütlacı, üzerine de varsa bir top dondurma.. Yaz ayları için ideal..
Sevgiler canım..
Esra

Adsız dedi ki...

Canım tarif süper de gram yerine kaşık hesabı falan yazsan sen bize..yapayım dedim ama mutfak terazim yok..napıcam şimdi?

banus pasta dedi ki...

Ben yapar sana getiririm Yaprakcım :)Az önce mutfakta bardakla, kaşıkla ölçtüm.1 çay bardağından 1 parmak az pirinç, 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker, 2 dolu dolu yemek kaşığı nişasta..Umarım senin bardaklarla benim bardaklar aynı boydadır :)