19 Nisan 2007

Çilekli çikolatalı pasta



Ne zamandır pastacılık ile ilgili bütün blogları ve siteleri hatmetmiş durumdayım :) Bu kadar teorik bilgiyi pratiğe dökmenin zamanı gelmişti artık..Ama abartma huyum yine depreşti ve ben bütün günümü mutfakta geçirdim dün..Öncelikle anne babama yaptığım pastayı yazayım , kuzenime yaptığım pastayı da yarına saklayayım.

Malzemeler:

  • 3 yumurta (oda sıcaklığında olacak)
  • 100 gr toz şeker
  • 85 ml su
  • 15 gr ovalet
  • 150 gr un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kakaolu pasta kreması
  • 300 ml süt
  • 50 gr yumuşak margarin
  • 4 yemek kaşığı damla çikolata
  • 4-5 büyük çilek

Yapılışına gelince..Kekini yapmak için yumurta ve toz şekeri çırptım.Sonra geri kalan bütün malzemeyi ekleyip 2 dakika orta hızda 3 dakika yüksek hızda mikserle çırptım.25 cm lik pasta çemberini yağlayıp karışımı döktüm ve 175 ° C de pişirdim. Çember kalıpta biraz bekletince çok kolay ayrıldı kekim kalıptan..Biraz soğutup ikiye böldüm ve süsleme kısmına geçtim.

İçi için de 1 paket kakaolu pasta kremasını, 50 gr yumuşak margarin ve 300 ml sütle çırptım. İkiye böldüğüm kekin bir katına yeterli kremayı sürüp üzerine damla çikolata ve dilimlediğim çilekleri dizdim. Diğer katı da üzerine kapatıp dışına da krema sürdüm.

Bence harika oldu :) Afiyet olsun..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım bu da süper olmuş yaa..Valla hamile var burda unutma :)) Şaka şaka..

banus pasta dedi ki...

ben o hamileye çok özel bir pasta düşünüyorum biraz daha sabret :)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor.