16 Nisan 2007

Dumanı üstünde çavdarlı ekmek...


Eveeet ilk tarifimi sizlerle paylaşıyorum.Bu blog işi çok zevkli birşeymiş niye bunu daha önce keşfetmemişim ki :)Az önce ekmek makinamın bitiş sinyalini duyunca hemen fotoğraf makinamı aldım elime.Annem de gözlerini kocaman açmış bir bana bir de fotoğraf makinasına bakıyordu ne yapıyor bu deli diye:)İşte size mis gibi çavdarlı ekmek tarifim ..


Malzemeler:


  • 1+1/2 cup ılık su

  • 2 teaspoon tuz

  • 2 tblspoon sıvıyağ (ben ayçiçek yağı kullandım)

  • 1+1/2 cup çavdar unu

  • 3 cup buğday unu

  • 1+1/2 teaspoon aktif kuru maya

  • 2 tblspoon toz şeker
  • 2 damla limon suyu


Önce ılık suyu makinamızın teknesine alıyoruz. Suyun sıcaklığı çok önemli. Çok sıcak olursa mayanın etkinliğini azalttığından istediğimiz kabarma sağlanamıyor. Daha sonra tuz ve sıvıyağı ekliyoruz. Unları, mayayı, toz şekeri ve limon suyunu da ilave ederek tekneyi makinaya yerleştiriyoruz. Makinanın 3 saatlik programını seçerek çalıştırıyoruz. Veee 3 saatin sonunda makinadan çıkan kokuya doğru yol alıyoruz :)


Önceleri pişirdiğim ekmeği tekneden çıkarmakta zorlanırdım. Sonra birşey keşfettim. Ekmeği teknede biraz bekletiyorum ve hiç zahmetsiz bir şekilde çıkarıyorum.

Afiyet olsun..

Yeni tariflerle görüşmek üzere..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

banucum ilk yorum da benden olsun :)) hayırlı olsun blog' un..umarım sana uğur getirir :))

banus pasta dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım benim..Sizin desteklerinize her zaman ihtiyacım var..

arzu dedi ki...

Banucum gene dokturmussun lakın bakıpta yememezlık olmazkı. Bunada nefıs derler Enkısa zamanda tadına bakma umuduyla optum

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK NE GÜZEL TARİFLERİN VAR BENDE BEKLERİM YEMEK BLOGU DEĞİL AMA BENİMKİSİ SEVGİLER :)