24 Ekim 2007

Şekerpare


Ramazanda bol bol yaptım bu tatlıyı. Tadı mükemmel, görüntüsü mükemmel..Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum :)Tarifi buradan aldım.

Malzemeler:
  • 250 gr oda sıcaklığında margarin
  • 100 gr pudra şekeri
  • 100 gr irmik
  • 500 gr un
  • 3 yumurta (birinin sarısını üzerine sür)
  • 1 paket kabartma tozu

Şurup için:

  • 1 kg toz şeker
  • 1 litre su
  • 1/2 limon suyu

Yapılışı:Yağ ve pudra şekerini iyice karıştırdım. Diğer malzemeleri de ekleyip şekil verdim. Yağlanmış tepsiye dizdim. Yumurta sarısı vererek çatalla şekil verdim. Sıcak şerbeti fırından çıkan sıcak tatlının üzerine döktüm.

Afiyet olsun..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

kızımın ensevdığı tatlıdır şekerpare.. senın tarıf benımkıne nazaran cok daha pratık görunuyor cnm..denemelı..ellerıne sağlık.

sevgıler
fıdan

gülriz dedi ki...

Banucuğum ellerine sağlık; ne güzel tatlılar eklemişsin, şerbetli şerbetli... Sevgiler

Adsız dedi ki...

elerinize saglık cok güzel görünüyo ben daha önce hiç yapmadım aslında severim fazlatatlıyl aram olmamasına ragmen annem bi sekerpare yap diyinceye kadarinterneten bi kac tarif yaptım sonuç hüsran tas gibi yumurta kokan bişey neyse tarifin ilgimi çekti ama birazda korkuyorum yapmayao hüsranlardan sonra 100 gıram demişsin onları detaylı yazarsan cok sevinirim cevabınızı beklicem yapmak içi sevgiler