12 Haziran 2007

Aşık kalpler pastası


Canım kuzenim Yeliz'in erkek arkadaşı Çağdaş için hazırladık bu pastayı.Bugün onun doğumgünü..İyi ki doğdun Çağdaş , iyi ki doğdun ki bana da bu pastayı yapmak için bahane oldu :)Tabi Yeliz'in de yardımlarını unutmamak lazım canla başla çalıştı o da.Ama çok zevkli bir çalışma oldu. Hatta bir ara saate baktığımızda inanamadık vaktin o kadar çabuk geçtiğine..Neyse ki sonuçta tam da istediğimiz gibi oldu pastamız.
Blogları takip edenler bilirler bu pastayı sevgili Esra yapmıştı.Ben de ondan kopya çektim :)Sağolasın Esracığım gerçekten önderlik ediyorsun bana..Pastanın tarifini Esra'nın blogunda bulabilirsiniz.



Bir de konsepte uygun kurabiye yaptım ve onları şeker hamuruyla süsledim. Kurabiye süsleme işi de epey zevkliymiş :)


Kurabiye tarifi

Malzemeler:

  • 250 gr oda sıcaklığında margarin
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 2,5 su bardağı buğday nişastası
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 4 su bardağı)

Bütün malzemeyi yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurdum. Biraz buzdolabında beklettikten sonra 1/2 cm kalınlığında açarak kalp kalıpla kestim. Yaklaşık 15 dakika fırında pişirdikten sonra soğutup yine aynı kalıplarla kestiğim şeker hamuru ile süsledim.

Afiyet olsun..

8 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba
bpastanız çok nefis olmuş ellerinize sağlık.

gülriz dedi ki...

Sevgili Banu, pastan harika olmuş. Hele hele "iyi ki doğdun çağdaş" yazısındaki harfler öyle muntazam ki; şapka çıkarıyorum karşında. Kurabiyeler de çok sevimli görünüyor; özellikle ebruli olanları :))) Sevgiler...

banus pasta dedi ki...

Sevgili adaşım çok teşekkür ediyorum yorumuna..

Sevgili Gülriz itiraf ediyorum :)O yazıları kuzenim yazdı..Eee ne de olsa onun erkek arkadaşının doğumgünü pastasıydı en çok o uğraştı..Ama kurabiyeler sadece bana ait :)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

banu abla cok tesekkur ederim bu kadar ugrastigin icin valla gercekten inanilmaz muntazam bir ugrasiydi.pasta da cok guzeldi tam diyete baslamistim diyet zamani gelmisti(cunku yaklasik 25 kilo aldim)ama bu pasta yuzunden bozmak zorunda kaldim sunu da itiraf edeyim pastayi yemek icin gelenlere kalmadi dedik ama aslinda pastanin 4te 3unu ben yedim hem tadi hem goruntusu hem de yerken duydugum keyif guzeldi.bi de o gumusle yapilan kalplerin yenmemesi gerekiyormus ama bunu ben yedikten sonra ogrendim... :))

NiNo dedi ki...

mmm enfes gorunuyor ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

süper görünüyor Banu'cuğum, eminim tadı da her zamanki gibi harikadır :) eline sağlık..

Didem

banus pasta dedi ki...

Çağdaşcığım güzel yorumun için teşekkür ederim tekrar nice mutlu seneler diliyorum canım.

Nihancım çok teşekkür ederim.

Didemcim tadını inan ben de bilmiyorum :)Umarım güzel olmuştur..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor.